NEJLEPŠÍ ZMRZLINÁRNY..........    aneb   ..... Itálie nás nedohoní

01.11.2017

    Se zmrzlinou u mě se to má asi tak, ....už od malička mi babička Ola říkala, že nejlepší zmrzku mají u itala. Ten se nacházel kousek od Karlova náměstí naproti šikmo od staré Novoměstské radnice. Musím přiznat, že si to vůbec nepamatuju. Ani tu cukrárnu a ani to, že mě tam babička jako malou brávala. Dnes všichni jezdíme na zmrzlinu do Itálie kde se stále domníváme tím, že jí tam mají nejlepší. I já jsem donedávna žila tím, že si jinde pořádně nepochutnám, ale opak je pravdou. Dnes se v Praze dělá tak výborná zmrzlina, že by nám ji mohli samotní italové závidět. Dokonce tam jezdí české cukrárny a zmrzlinárny na soutěže a vyhrávají. Za tu dobu co chodím po centru Prahy a permanentně čekám na svoji dceru zabloudím i do zmrzlináren a pochutnávám si na nejen na jejich speciálech, ale i na klasických příchutích, které máme každý z nás rád . Za dva roky jich po Praze vyrostlo opravdu nepřeberné množství. A každá z nich se předhání v tom, která má lepší příchuť nebo nápad. Ať to jsou alternativy sorbetů, vegan zmrzlin či ta, která je nejzdravější bez cukru ...barvin apod. Mezi pražské favority patří bezpochyby ANGELATO, PURO GELATO, ZMRZLINÁŘ, CREME DE LA CREME, DOLCE ABBRACCIO, AMORINO, VANILLE, IF CAFÉ, PARLOR...zmrzlinárny kde jsem ochutnávala a pro sebe posuzovala, kde mi chutná nejvíce. Každou z nich Vám představím a pokusím se Vám nastínit kde si podle mě pochutnáte nejvíce. Samozřejmě záleží na individuální chuti a vkusu, ale oběhala jsem jich opravdu hodně až se divím, že nevážím přes 100 kilogramů. Ale také pro tohle všechno běhám a sportuju, abych se mohla ládovat do sytosti.


    ANGELATO

    Ten už má v Praze dvě pobočky, jednu v Rytířské ulici a druhou na Újezdě - staré město a mnoho externích odběratelů. Jejich zmrzlina byla první, kterou jsem v novodobém čase, který udává ton v moderní gastronomii ochutnala. Zmrzlina plná chuti jak po pravém ovoci, tak i když si objednáte čokoládovou či vanilkou necítíte nic jiného než lahodnou chuť, která tomu odpovídá. Né moc sladká ani překombinovaná. Jejich mangová je podle mě nejlepší v celé Praze, opravdu bezkonkurenční nic proti nikomu, ale ať se to zdá že Angelato-vi nadržuji,... je to tak, pro mě je to zkrátka nejlepší zmrzlina v České republice. Jejich měsíční či sezoní speciály též nemají chybu. Jahodová s bazalkou, slaný karamel *****, levandulová, rebarbora, parmezánová, mléčná rýže a nyní největší lákadlo a bům kokosová vegan a aktivní uhlí. Zmrzlina černá jako bota s neuvěřitelnou chutí a efektem. A mohla bych jmenovat další a další. Angelato zkrátka válcuje každého nadšence do této neuvěřitelné pochutiny, bez které si nedovedeme představit dokonalé prázdniny. Do Angelato chodím pravidelně už přes dva roky, jakmile jsem poprvé ochutnala nedokázala jsem už přestat. Samozřejmě krom zmrzky tu mají dobrou italskou kávu a fantastický personál, který má neskutečnou trpělivost se všemi zákazníky, kteří jsem chodí. Fronta, které se tady tvoří je kolikrát dlouhá pomalu až na Havelské tržiště. Přijďte a ochutnejte neee přesvěčte se, že ANGELATO je pravý pražský klenot.

    PS: závidím své kamarádce Sellmě, že má pana ( božského ) zmrzlináře za souseda. Chci taky.


    ZMRZLINÁŘ

    Pražské Vinohrady také mají svou zmrzlinárnu a tu reprezentuje právě již zmínění Zmrzlinář. Krásné příjemné místo kousek od Vinohradské tržnice, které už z dálky vybízí aby jste přišli ochutnat. I tady se tvoří dlouhé a dlouhé fronty na jejich výjmečnou zmrzlinu. Nabízejí velké množství sorbetů i smetanových příchutí. Tady mám nejraději grepovou a melounovou, jsou svěží, lehké a v parných dnech kdy jsou Vinohrady rozpálené do běla absolutně ideální. Jediné co bych jim vytkla je nabírání porcí ....moc malé kopečky, ale na Vynohradech rozhodně tam.

    PURO GELATO

    Italský poklad na Náplavce ....fantastická, malebná, a voňavá ...tak se dá popsat tahle gelaterie. Sice najdete ještě jednu pobočku v Kaprové ulici, ale stejně je pro mě ta jediná na pražské Výtoni.

    Kromě velmi dobře vyladěných příchutí zmrzlin tu mají ty nejfantastičtější italské dezerty, ani ve Wine and Foodu takové nemají, i když je tam dělají pravý italové. Tady jsou křupavé, krém je lahodný a pistácie či maliny čerstvé. A čokoládové chutnají lépe jak božská mana. Vždy je tu absolutně plno a fronta míří až za roh a dál. Velice ráda jsem beru svoje holčičky na zmrzlinové poháry ..., vždy za úspěchy, dobré známky či o svátcích a tak,...každopádně je to velmi často, navíc se zde pravidelně stavuji na výtečnou kávu, když opodál nakupuji na vyhlášených farmářských trzích. Každopádně Puro Gelato je jedinečná a hlavně úplně jiná zmrzlinárna..... taková rodinná.

    CREME DELA CREME

    Tahle zmrzlinárna je jednoduše řečeno kouzelná. To kouzlo dělá samozřejmě zprávná adresa, ale především jejich interiér a obsluha. Děvčata jsou tu vystajlovaná do červených zástěrek s bílými puntíky, dále pruhované zdi, zprávně vybraný nábytek a vždy absolutně skvělá atmosféra. Navíc zmrzlinou se tady rozhodně nešetří, nabírají se tu obrovské porce, a pokud si nevíte rady s výběrem nejen že Vám skvěle poradí, ale navíc Vám dají klidně i všechno ochutnat. Je to mé oblíbené místo i z důvodu, že tu mají i vegan zmrzliny, které nechutnají uměle, ale božsky. Hodně se prezentují i na různých akcích,...kde se Vás ujme přijemný majitel a povídá si s Vámi o postupu výroby a nově chystaných příchutích, a vůbec o všem. Mám ráda takové lidi co milují svojí práci a jsou schopní se i rozdat. Jejich zmrzlina opravdu chutná, dobře chutná. Nenechte si ujít tohle místo v samém centru naší metropole.

    PS: velká gratulace panu Zmrzlinkovi k nedávné svatbě, která nemohla proběhnout nikde jinde než v samotné Itálii.


    AMORINO

    Vím, že tahle zmrzlinárna není taková jako ostatní, které jsou na mém seznamu, ale stejně sem patří. Amorino je totiž především skvělý marketingový tah.....výborná adresa, lákavý interiér, vždy plno, ale hlavně zmrzlina ve tvaru růže. Celosvětová síť je skvělým lákadlem nejen pro cizince, kteří si z Karlového mostu dělají procházku starým městem, ale i pro všechny zvědavce. Podle ceny a velikosti si můžete vybrat více příchutí, které Vám obsluha nandá a vytvaruje do květu růže. Zmrzlina není špatná, ale není ani výjmečná. I já jsem Amorino navštívila ze zvědavosti, a také kvůli mým holčičkám, které mají tyhle věci rády. Ale musím po pravdě říci, že už jsem po druhé či po třetí nemusím, především mě odradila cena a taky již zmíněná né moc dobrá chuť zmrzliny. Avšak pokud budete chtít změnu a dodat na zajímavosti tak proč ne.

    IF CAFÉ

    Paní Iveta Fabešová dělá opravdu ty nejkrásnější a nejfantastičtější dortíky, ale taky vyrábí sama úchvatnou zmrzlinu. O IF Café a dezertech jsem již psala, ale o zmrzlině se zmíním až teď. Od mého článku utekl již nějaký čas, ale mezitím stihla paní Iveta otevřít novou pobočku ve Werichově Vile, a připravuje další opening v Jungmance. Neuvěřitelné.

    Pokud se jedná o zmrzlinu je taková jakou by jste měli očekávat, je lahodná, krémová, velmi dobře ochucená a je přesně taková jaká by měla být. Když zavřete oči cítíte jahody, mango, ořech a další dobře vybrané příchutě. Žádná chemie ani náhražky, jen pravé a čerstvé ingredience. U pultu stojí příjemná slečna, která Vám nandá velkou porci. Je jen jediná věc co se jim dá vytknout, že zde si můžete dát jednu příchuť na jednu porci. Co je oproti ceně velká škoda. Ale jen tak dál, miluju její zmrzlinu, dorty, snídaně, kávu, personál no prostě všechno. Držím jí všechny palce co mám.

    PARLOR

    Karlínský super nápad. Sice jsem to už někde v zahraničí viděla, ale tady v Praze je jen Parlor, kde si můžete dát velmi chutnou zmrzlinu ve velmi výborné sušence. Sušenka je celý základ. Vybírat můžete z několika příchutí ( čokoládové, oříškové, vanilkové ...apod. ) a též z několika zmrzlin, vše je jen a jen na Vás. Nandají Vám obrovský kopeček, který se snaží nacpat do velkých sušenek. Finální podoba dezertu vypadá velmi lákavě a chutná skvěle. Máte dokonce co dělat, aby jste si ji mohli vůbec vložit do úst. Co mě tady ale uchvacuje nejvíc je interiér. Puntíky na stěnách, veliká pohodlná křesla, světelné nadpisy ....vše Vás vybízí k dobré náladě, a pokud chcete opravdu něco jiného a nápaditého zajděte do pražského Karlína. Uvítá Vás milá paní majitelka a neskutečná vůně domácích sušenek a pražené kávy.


    DOLCE ABBRACCIO

    Další kavárna se svojí vlastní zmrzlinou. Příjemné místo v Italské ulici ......jak příhodné že. Mají krásné a výborné dezerty. Zmrzlina chutná jako italská, je sametová a plná pravých ingrediencí. Jen opět neodpustitelně, nenandávají zde porce lžící, ale klasicky....což je velká chyba, protože poté je porce velmi malá. Je to škoda...., proto musím přiznat, že byla tady moje návštěva asi poslední a jediná.

    SANI

    Zmrzlinu od této společnosti jsem měla možnost ochutnat jen jedinkrát a to na akci mého oblíbeného Vnitrobloku. Ochutnala jsem mangovou, když neměli na výběr z čokoládových.... Po pravdě jsem byla trochu zklamananá .... Je to velmi nnepříjemné, ale člověk prostě srovnává a hledá kde mu to chutná a voní nejlépe. Je fakt, že budu muset zavítat do Jungmanovi ulice a přesvědčit se přímo, ale zatím musím nahlásit mírný propad a nízkou známku na mém žebříčku.

    ROLL BROSS

    Další zmrzlinárna kterou jsem také ochutnala na akci ve Vnitrobloku, asi tam chodím často, ale nemůžu si pomoct mám to tam ráda. Zpátky ke klukům od Roll Bross. Tady dávám známku mnohem vyšší, nejen že je to fantastický nápad, který jsem poprvé viděla na Instagramu, ale má to i chuťový potenciál. A .....rolování prostě jede. Na zmrzlém plátu Vám nalejí smetanu nebo jogurt, přidají vybrané ovoce nebo čokoládové tyčinky, a všechno rozsekají na titěrné kousíčky, které Vám bravůrně naskladají do připraveného kelímku plus samozřejmě toping. Moje milované holčičky byly stejně uchvácené chutí a vyzualitou jako já. Kluci jen tak dál..... zatím jsem je viděla je na podobných akcích a asi bych ani neměla počítat s tím, že to bude jinak.











    © 2017 Interesting blog. Ušila vám jej na míru Pavlína Steppa
    Vytvořeno službou Webnode
    Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky